3 Aralık 2015 Perşembe

Domatesli Kereviz Yaprağı Salatası

Domatesli Kereviz Yaprağı Salatası
 Kerevizli tarifler bende bitmez,bitemez.Pazara gittiğimde yemyeşil yapraklı minicik kerevizleri almadan dönemedim.Yapraklar o  kadar çoktu ki nasıl değerlendirebilirim diye tarifler aramaya başladım.Cahide Sultan'da rastladığım tarifi hemen denedim.Bir kerevizsever olarak çok lezzetli buldum.

 Malzemeler:
  • 1 demet kereviz yaprağı
  • 2-3 domates
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1-2 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 1 yemek kaşığı soya sosu
  • İstenirse 1 diş sarımsak,
  • İstenirse acı biber,isot vs.
Yapılışı:

 Malzemeler bölümünde tuz yazmayı unutmadım,kereviz tuzlu bir sebze,soya sosu,nar ekşisi vs.eklenince hele tansiyon yüksekliği var da tuza dikkat ediliyorsa hiç konulmasa da tuzu yerinde sayılır. Yıkanan,çamurundan arındığından emin olunan  kereviz yaprakları irice doğranır.Domatesler küp küp doğranır.Zeytinyağı,nar ekşisi,soya sosu kavanozda çalkalanarak dökülür.İstenirse ince kıyılmış sarımsak ve isot vs.acılık da eklenerek tüm malzeme karıştırılır.Sosun çekmesi için beklenir.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: