29 Aralık 2012 Cumartesi

Gül Kurabiye

Gül Kurabiye
Tantitoni Slikon Minik Gül Kalıp
  Tantitoni ürünlerini hem internetten, hem mağaza mağaza dolaşarak izlerim.Bu gül kalıbı görünce dayanamadım,aldım.Sonrasında neler yapabileceğimi araştırdım.Kadınlar Kulübü'nde çok şık ve lezzetli bir tarife rastladım.Orijinal tarif için tık tık.

  Benim tarifim ise şöyle:

  Malzemeler:
  • 1 paket margarin
  • 6 yemek kaşığı tepeleme pudra şekeri
  • 2 yemek kaşığı tepeleme kakao
  • Çay kaşığının ucuyla pembe gıda boyası
  • 1 tatlı kaşığı nescafe
  • 2 paket vanilya
  • Bir miktar süt
  • 1 kğ petibör büsküviden 4 paket kısaca 800 gr petibör  büsküvi(tek tek paketler daha düşük gramajlı olduğundan böyle bir açıklama zorunlu oldu)
 Yapılışı:

 Nescafe ve kakao hariç herşey ikiye bölüyoruz.Büsküvileri robotta un haline getiriyoruz.İkiye bölerek ayırıyoruz.Margarini yakmadan eritip ılıtıyoruz.Bir kaba yarım paket eritilmiş margarin,1 paket vanilya,3 kaşık tepeleme pudra şekeri,çay kaşığının ucuyla pembe gıda boyası katıp karıştırıyoruz.Öbür kaba yarım paket eritilmiş margarin,3 yemek kaşığı tepeleme pudra şekeri,2 yemek kaşığı tepeleme kakao,1 tatlı kaşığı nescafe,1 paket vanilya katıp karıştırıyoruz.Her iki kaba da un haline getirilmiş büskivleri katıp önce kaşıkla karıştırıyoruz.Sıra elle yoğurmaya geliyor,iki elle iki kapta yoğurma işlemi zor gelir de diğer elinizi kullanamazsanız bekleyin,elinizi yıkayıp ya da eldiven takıp eldiveni değiştirerek yoğurun, pembe ve kahverengi birbirine karışmasın.Rengin eşit dağılımı ve kolay şekillendirme için sütü damlalar halinde serpiştirerek kurabiye hamuru yumuşaklığına ulaşıyoruz.Slikon kalıbın dibine pembe üstüne kahverengi koyup bastırarak dolduruyoruz.Buzdolabında 5 dakika bekletilirse kolaylıkla çıkacağı yazıyor ama o kadar bekleyemediğimden  özenle tek tek çıkarıyorum.Yaklaşık 58-60 adet gül çıkıyor.Afiyet olsun.


Hiç yorum yok: