20 Aralık 2012 Perşembe

Kereviz Türlüsü


 Kerevizin tadını hiç bilmeyen çok kişiyle karşılaştım.Evimde ikramlayabildiğim kişilere muhakkak kışa özgü bu türlüyü tattırırım.Kereviz almaya,pişirmeye karar verirler.Ve en önemlisi çocuklar içinde kereviz olduğunu bilmeden tadarlarsa(ön yargı engeliyle yaklaşmazlarsa) afiyetle yerler.Bir akşam yemeği davetinde İzmirli Gönül teyzeciğimden aldım bu  tarifi. Hani bu kadar iddialı başka bir zeytinyağlı tarifim yok.Şimdiye kadar siz de kereviz denemediyseniz,hadi iş başına.'Küçük bir lezzet farkı,küçük bir mutluluktur'diyen reklam spotunun tam yeri.

 Malzemeler:
  • 2 orta boy kereviz
  • 2 orta boy patates
  • 2 havuç
  • 2 orta boy soğan
  • 1 çay bardağı(100 ml)zeytinyağı
  • 1 kesme şeker
  • 1 portakal suyu,yarım limon suyu bir su bardağına doldurulacak,arta kalanı su ile tamamlanacak(yani toplamda 1 su bardağı sıvı konuluyor)
  • Lezzet sırrı olarak bütün zeytinyağlılarıma eklerim,1 tatlı kaşığı dolusu knor tavuk toz bulyon ya da 1 adet tablet tavuk bulyon,bulyon da tuzlu olduğundan çok az tuz
 .Kereviz eli boyar,kokusu da bulaşır. Önce ameliyat eldivenlerini giyiyorum.Kerevizin kabuklarını soyduktan sonra musakka iriliğinde sirkeli suya doğruyorum.Havuçları dilimliyorum.Patatesler musakka tarzı,soğanı ise piyaz şeklinde kesiyorum.Düdüklü tencerenin en altına kereviz,üstüne soğan,üstüne patates,tekrar soğan,üstüne havuç ekleyip zeytinyağı,şeker,bulyon,tuz,sıvı karışımı katıyorum.Zeytinyağlı yeşil fasulyenin pişirme süresi kadar kalması  yeterli.

Hiç yorum yok: