21 Ağustos 2013 Çarşamba

Labneli Mandalinalı Tatlı

Labneli Mandalinalı Tatlı
 Yaz sıcağında ferahlatan,serinleten enfes bir tatlı karşınızda.Selma Hanımdan aldığım tarifte bazı ufak tefek değişiklikler yaptım(biraz şeker eklemek gibi).

 Malzemeler:

  • Mandalina tadında pelte ve 500 ml su ve 1 yemek kaşığı tepeleme mısır nişastası
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı(200 ml) un
  • 1 su bardağı(200 ml) toz şeker
  • 1 yemek kaşığı tepeleme mısır nişastası
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket(200 gr) labne peyniri
  • Süslemek için toz yeşil fıstık(istenirse)
 Yapılışı:

  Mandalina tadında pelte kullanmak istemeyen 500 ml taze sıkılmış portakal suyuna biraz şeker ekleyip 2,5 yemek kaşığı tepeleme mısır nişastasıyla kendi peltesini oluşturabilir.Hazır pelte kullanmak çok pratik.Peltenin orijinal tarifinde 400 ml su kullanılıyor.Ancak ayçekirdeği kalıbımın şekli daha güzel ortaya çıksın diye 500 ml su kullanıp 1 yemek kaşığı tepeleme mısır nişastası ekleyerek pelteyi pişiriyorum.Suyla çalkaladığım kalıbın dibine döküyorum.Pelte ılıyınca süt,nişasta,un ve şekeri karıştırıp göz göz kaynayıncaya kadar pişiyorum.Vanilyayı ekleyip ılımasını bekliyorum.Labne peynirini ekleyip biraz mikserle çırpıyorum.Ilıdığına emin olduğum peltenin üstüne yavaşça döküyorum.Buzdolabında dinlendiriyorum.Kalıptan çıkarınca toz yeşil fıstıkla süslüyorum.Afiyet olsun,deneyin sizin de labneli tarifiniz olsun.

Hiç yorum yok: