23 Mart 2013 Cumartesi

Ezme Patlıcan Salatası

Ezme Patlıcan Salatası

 Yazın közleyip buzdolabına kaldırdığımız patlıcan ve kırmızı biberler kışın çok yardımcı oluyor.Bütün yaz boyunca klasik patlıcan salatası yapan biri olarak Müjdenin Denemeleri adlı çok değişik ve lezzetli salata tarifleri olan blogda rastladığım  bu tarifi ilk denediğimde çok cesaretli değildim.Misafirler çok beğenip bütün tabak sıyrılınca çok sevindim.Orijinal tarif için tık tık

Buzdolabıma  2-3 közlenmiş patlıcanla 2 közlenmiş kırmızı biberi beraber kaldırıyorum.Yarım  limon suyu,1-2 diş sarımsak ve yarım çay bardağı (50 ml) sızma zeytinyağını robotta beyazlaşana kadar çırpıp; buzları çözülmüş ve suyu süzülmüş patlıcan-kırmızı biber karışımına ekliyorum.Biraz bekleyip(vakit varsa 1-2 saat) sosunu içince blendırdan geçirip eser miktarda kırmızı biber,kekik ekliyorum.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: