3 Temmuz 2012 Salı

Pembe Prenses


 Renkli sofraları çok seviyorum.Pembeli pirinçler,mor lolorossolar,mor reyhanlar...Pembe pirinç salatasını ilk olarak akıldanem,Aysel'de tattım.Her zamanki heyecan ve tutku karışımım,kağıt-kalem elimde tarifi sordum.'Şalgam suyuyla pilav yap,yeşillikleri ekle' cevabını alınca hayal kırıklığımı tahmin edemezsiniz.El ölçüsü,göz kararı hiç bilmem.İnternet sörflerimde bu tarife rastlayınca sofralarımın baştacı oldu.Tarifin orijinali burada :Tık tık.Benim tarifim ise şöyle:

  1. 2 su bardağı pirinç,
  2. En güzel,en koyu pembeyi hedefliyorsanız Doğanay tatlı şalgam suyu,
  3. Yarım demet dereotu,
  4. Yarım demet maydonoz,
  5. 6-7 adet severseniz daha fazla yeşil soğan,
  6. 8-9 adet minik minik doğranmış kornişon,
  7. Lezzet sırrı Knor sebzeli çeşni 1 tatlı kaşığı tepeleme,
  8. 1 çay kaşığı toz şeker,
  9. Pilav için yeterli sıvıyağ-benim tercihim mısırözü,zeytinyağı da olabilir.
  10. Bütün özel  salatalarıma kattığım  1 tatlı kaşığı soya sosu,1 tatlı kaşığı balzamik sirke,1 yemek kaşığı nar ekşisi karışımı kavanozda iyice çalkananıp eklenecek.Balzamik sirke ve soya sosu kullanmıyorsanız nar ekşisini damak zevkinize göre artırmanız yeterli.
 Her zaman pilavınızı nasıl yapıyorsanız öyle başlayın,benim tercihim ıslatmadan kavurarak yapmak olduğu için 2 su bardağı pirinç,2 su bardağı Doğanay Şalgam suyu çekiyor.Yağdan çalmak serbest çünkü pilavımızda ekşilik ve dereotu-maydonoz-yeşil soğan üçlüsü hakim olacak.Toz şeker,eser miktarda tuz,Knor sebzeli çeşniyi ekledikten sonra pilavımın suyunu çekip göz göz olmasını bekliyorum.1-2 saat demlenip ılındıktan sonra ince ince kıyılmış dereotu,maydonoz,yeşil soğan ve kornişonu ekleyip harmanlıyorum.Sıra soya sosu,balzamik sirke,nar ekşisi karışımı eklemeye geliyor.Misafir gelinceye kadar şekil alabileceği bir kaba aktarıyorum.Afiyet olsun.

1 yorum:

yemek tarifleri dedi ki...

süper canım eline sağlık